hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > آخرین اخبار از حادثه تروریستی کرمان | علت تغییر آمار شهدای کرمان چه بود؟ + فیلم

آخرین اخبار از حادثه تروریستی کرمان | علت تغییر آمار شهدای کرمان چه بود؟ + فیلم

آخرین وضعیت امنیتی در کرمان پس از حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان و آخرین آمار مصدومان و قربانیان این حادثه اعلام شد.

به گزارش شبکه شرق، وزیر کشور با بیان «اکنون وضعیت امنیتی‌ در کرمان آرام است»، گفت: عاملان انفجار تروریستی در قبضه قدرت دستگاه‌ها‌ی امنیتی ایران گرفتار خواهند شد.

احمد وحیدی در حاشیه عیادت از مجروحان انفجار تروریستی کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صمیمانه از کادر درمانی بیمارستان‌ها تشکر می‌کنیم که پس از انفجار روز گذشته تعداد قابل‌توجهی از مجروحان را درمان کردند و 111 عمل جراحی به‌روی مجروحان انجام شده که کار بسیار ارزشمندی بوده است.

وی با بیان اینکه «براساس آخرین آمار اعلام‌شده پزشکی قانونی عدد شهدای ما 84 نفر است»، گفت: البته تعدادی از عزیزان در بیمارستان و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند که وضعیت مناسبی ندارند و ممکن است این آمار تغییر کند.

وزیر کشور با اعلام اینکه «284 مصدوم داشتیم که تعداد قابل‌توجهی مرخص شدند»، افزود: در زمان حاضر 220 نفر در مجموع بیمارستان‌های کرمان بستری هستند که تعداد زیادی از مجروحان حال عمومی خوبی دارند و یا احتیاج به عمل جراحی کوچکی دارند. تعداد زیادی سرپایی مداوا و ترخیص شده‌اند و تعدادی هم امروز مرخص می‌شوند و الحمدلله مشکل خاصی ندارند.

وزیر کشور تصریح کرد: همه کادر درمان بسیج شده‌اند تا سریعاً مشکل مجروحان برطرف شود و با حضور و استقرار وزیر بهداشت روند درمان مجروحان به‌خوبی در حال انجام است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت امنیتی کرمان، گفت: دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی بر موضوع اشراف دارند و مسلط هستند و برنامه‌های خودشان را طبق روال پیش‌بینی‌شده انجام می‌دهند.

وحیدی  با ابراز اینکه همه چیز در کرمان عادی و آرام است و ماجرای روز گذشته محدوده گلزار شهدای کرمان در حال تجزیه و تحلیل و بررسی است، ادامه داد: روز گذشته دو انفجار شدید با موج شدید و با مواد شدید‌الانفجار بین مردم رخ داد.

وزیر کشور با توضیح اینکه بخش اعظم صدمات واردشده به‌دلیل ترکش‌ها و ساچمه‌های انفجار بود که به سر عزیزان ما اصابت کرده است، افزود: حادثه تروریستی روز گذشته در کرمان، یک حادثه تلخ، بزدلانه و مزدورانه بوده است.

او با بیان اینکه تروریست‌هایی که از شهید سلیمانی می‌ترسیدند نشان دادند که از هواداران، رهروان و عزاداران حاج قاسم هم می‌ترسند، گفت: این حادثه نشان‌دهنده عمق خباثت دشمنان است.

وحیدی تاکید کرد: عاملان حادثه تروریستی روز گذشته در محدوده گلزار شهدای کرمان بی‌تردید در قبضه قدرت دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ما گرفتار خواهند شد و سیلی محکمی دریافت خواهند کرد؛ عاملان و حامیان این حادثه تروریستی از خشم ملت ایران باید بترسند.

علت تغییر آمار شهدای حادثه تروریستی کرمان

رئیس سازمان اورژانس کشور در توضیح علت اشتباه در شمارش تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان، توضیح داد: چون اجساد متلاشی بودند حتی در یک کاور جسد، دو نمونه پا داشتیم و این را دو نفر شمارش کردند؛ سپس زمانی که اجساد کنار هم در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفت، آنها شناسایی را به درستی اعلام کردند که ۸۴ نفر در این حادثه شهید شده‌اند. 

جعفر میعادفر، گفت: اقدامات بسیار مناسبی در حوزه بهداشت، درمان و اورژانس پس از حادثه تروریستی کرمان انجام شده است. 

به گفته او، آخرین تعداد مصدومین این حادثه که در ۱۲ بیمارستان کرمان بستری هستند ۱۹۵ بیمار است که ۱۴۹ بیمار در بخش‌ها اقدامات درمانی اصلی برایشان انجام شده است و در حال ادامه درمان هستند که به زودی مرخص می شوند.

او افزود: تعداد ۴۶ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که بخشی از این افراد اعمال جراحی متفاوتی انجام داده‌اند و می‌بایست یک تا دو روز در این بخش‌ها بستری باشند تا حال عمومی آنها بهتر شود. تعدادی از افراد نیز وضعیت خیلی خوبی ندارند که در تلاش هستیم خدمات خوبی به آنها ارائه دهیم.

او درخصوص تعداد آمار شهدای این حادثه تروریستی، توضیح داد: آمارهای متعددی داشتیم و تا ۱۰۳ مورد هم اعلام شد؛ درواقع اقدام به جمع‌آوری اجساد درحوزه فعالیت ما نیست اما انقدر صحنه بد بود که با تمام امکانات سعی کردیم شهدا و مجروحین را پیدا کرده و به مراکز مختلف انتقال دهیم که در این روند برخی دوبار شمرده شدند و برخی از یک بیمارستان به بیمارستان دیگری انقال یافتند و این سبب شد آمار متفاوت شود.

او تاکید کرد: چون اجساد متلاشی بودند حتی در یک کاور جسد، دو نمونه پا داشتیم و این را دو نفر شمارش کردند؛ سپس زمانی که اجساد کنار هم در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفت، آنها شناسایی را به درستی اعلام کردند که ۸۴ نفر در این حادثه شهید شده‌اند. 

به گفته وی برخی از شهدا متلاشی شده و قابل شناسایی نبوده و مجهول الهویه هستند که باید از طریق روش‌های مختلف پزشکی قانونی شناسایی شوند.

میعادفر که در یک برنامه تلوزیونی صحبت می‌کرد، درخاتمه تاکید کرد: علاوه بر پزشکان فعال، شب گذشته ۲ اکیپ هم از تهران و یک اکیپ هم از شیراز برای کمک اعزام شدند و اقدامات درمانی درحال انجام است. شب گذشته نیز تا ساعت ۳ بامداد به همراه وزیر بهداشت از تمام بیمارستان‌های کرمان بازدید کردیم و روند اقدامات درمانی را پیگیری کردیم.

منبع: sharghdaily-912896

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد